Promocija zbornika Obrazovanje bibliotekara – juče, danas, sutra

U čitaonici biblioteke Filozofskog fakulteta Univerziteta u Istočnom Sarajevu, 17. maja 2018. godine, promovisan je zbornik sa okruglog stola Obrazovanje bibliotekara – juče, danas, sutra.  Promociju je organizovala Katedra za bibliotekarstvo u saradnji sa Matičnom bibliotekom Istočno Sarajevo.

O Zborniku su govorili priređivač prof. dr Milena Maksimović, doc. dr Radoslavka Sudarušić, Nataša Trifković, direktor Matične biblioteke Istočno Sarajevo Nataša Kulašinac i viši bibliotekar Milјana Maca,.

Zbornik Obrazovanje bibliotekara – juče, danas sutra štampan je povodom obilјežavanja dvadesetogodišnjice postojanja formalnog obrazovanja bibliotekara u Republici Srpskoj.

Zbornik obuhvata radove koji govore o Katedri za bibliotekarstvo na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Istočnom Sarajevu, naučnom doprinosu profesora u njenom razvoju i trajanju ovih dvadeset godina, profesiji bibliotekara, formalnom i neformalnom obrazovanju, kao i o sistemu obrazovanja u drugim zemlјama.

Predstavlјena je i biblioteka Filozofskog fakulteta u Palama, kao i razmišlјanja iz ugla školskog bibliotekara. Drugi dio Zbornika donosi tekstove o ličnostima koje su dale nemjerlјiv doprinos obrazovanju bibliotekara na ovim prostorima, a nisu među nama – prof. dr Novica Petković prof. dr Ljubinka Bašović, prof. dr Slavko Leovac i prof. dr Dragan Barać.

„Svaka profesija da bi se nazvala pravim imenom, pa i bibliotekarstvo, treba da ima svoju istoriju, obrazovni profil kadrova, strukovno udruženje, kodeks, rječnik stručnih termina i stručne publikacije. Za to je osim pojedinaca potrebna i podrška društva“, rekla je dr Milena Maksimović.

„Biblioteke su najstarije kulturne i prosvjetne ustanove, koje su u svim sistemima i vremenima, osim u čuvanju zapisanog znanja, doprinijele i razvoju obrazovanja. Nadamo se da će u Republici Srpskoj biti više razumijevanja za biblioteke i visokoškolsko obrazovanje bibliotekara u budućem vremenu. Ovih dvadeset godina je dalo rezultate koji će se vremenom pokazati značajnijim i za donošenje nove obrazovne strategije“, istaknuto je u Zborniku.