Промоција зборника Образовање библиотекара – јуче, данас, сутра

У читаоници библиотеке Филозофског факултета Универзитета у Источном Сарајеву, 17. маја 2018. године, промовисан је зборник са округлог стола Образовање библиотекара – јуче, данас, сутра.  Промоцију је организовала Катедра за библиотекарство у сарадњи са Матичном библиотеком Источно Сарајево.

О Зборнику су говорили приређивач проф. др Милена Максимовић, доц. др Радославка Сударушић, Наташа Трифковић, директор Матичне библиотеке Источно Сарајево Наташа Кулашинац и виши библиотекар Миљана Маца,.

Зборник Образовање библиотекара – јуче, данас сутра штампан је поводом обиљежавања двадесетогодишњице постојања формалног образовања библиотекара у Републици Српској.

Зборник обухвата радове који говоре о Катедри за библиотекарство на Филозофском факултету Универзитета у Источном Сарајеву, научном доприносу професора у њеном развоју и трајању ових двадесет година, професији библиотекара, формалном и неформалном образовању, као и о систему образовања у другим земљама.

Представљена је и библиотека Филозофског факултета у Палама, као и размишљања из угла школског библиотекара. Други дио Зборника доноси текстове о личностима које су дале немјерљив допринос образовању библиотекара на овим просторима, а нису међу нама – проф. др Новица Петковић проф. др Љубинка Башовић, проф. др Славко Леовац и проф. др Драган Бараћ.

„Свака професија да би се назвала правим именом, па и библиотекарство, треба да има своју историју, образовни профил кадрова, струковно удружење, кодекс, рјечник стручних термина и стручне публикације. За то је осим појединаца потребна и подршка друштва“, рекла је др Милена Максимовић.

„Библиотеке су најстарије културне и просвјетне установе, које су у свим системима и временима, осим у чувању записаног знања, допринијеле и развоју образовања. Надамо се да ће у Републици Српској бити више разумијевања за библиотеке и високошколско образовање библиотекара у будућем времену. Ових двадесет година је дало резултате који ће се временом показати значајнијим и за доношење нове образовне стратегије“, истакнуто је у Зборнику.